Birštono gimnazija – GLOBE gimnazija

 Kas yra GLOBE?

          Birštono gimnazijoje pradėta vykdyti GLOBE (Global Learning and Observations to Benefit the Environment) programa. Tai tarptautinė STEM mokslais paremta programa, kuri suteikia galimybę mokiniams ir visuomenei visame pasaulyje dalyvauti moksliniame procese renkant ir teikiant duomenis apie Žemės sistemą. Naudodami įvairaus amžiaus mokiniams pritaikytas GLOBE programos metodikas, mokiniai atlieka integruotus tyrimus apie atmosferą, hidrosferą ir dirvožemį ir šis procesas jungia mokinius, mokytojus, mokslininkus ir sąmoningus piliečius. Programa patraukli  tuo, kad tyrimus galima atlikti ir duomenis gauti naudojant visiems prieinamus nesudėtingus prietaisus.

       Į šią programą įsiliejo Birštono gimnazijos mokinių grupė ir jau sėkmingai teikia duomenis GLOBE duomenų bazėms. Spalio 11 dieną gimnazijos teritorijoje atidaryta meteorologinių stebėjimų stotelė. Specialius reikalavimus atitinkančią jutiklių ir matavimo prietaisų saugojimo stoginę pagamino technologijų mokytojas Algis Gruobys. Mokyklos parkelyje mokiniai mokosi atlikti stebėjimus ir pildyti duomenų protokolus. Jie siunčia duomenis GLOBE duomenų bazei apie atmosferos slėgį, kritulių kiekį į kvadratinį metrą, žemės drėgnumą, rūgštingumą ir temperatūrą, studijuoja ir fotografuoja debesų rūšis, fiksuoja medžių spalvos pokyčius. Programos dalyviai  neapsiriboja šia vienintele stebėjimo teritorija. Kiekvienas iš jų sukūręs tyrimo teritoriją savo gyvenamoje vietoje, kurioje bet kuriuo metu gali rinkti ir siųsti duomenis. Mokinių veikla nelieka nepastebėta – jau gauta ne vienas elektroninis laiškas – padėką iš NASA mokslininkų, kai galima matyti mokinių darytų nuotraukų palyginimą su tiksliu tos pačios vietovės vaizdu, nufotografuotu  iš palydovo, akivaizdu, kad įdėtos pastangos nenueina veltui.

       Programos koordinatorė chemijos mokytoja Vidutė Berteškienė džiaugiasi savo mokiniais,  kurie negaili savo laisvalaikio ir kasdien atlieka pilietinę pareigą mokslui. Nuo rugsėjo 30 dienos  prasidėjo dar vienas –  medžių spalvos pasikeitimo  stebėjimo procesas,  į kurį įsijungė 5, 8, I ir II klasių mokiniai. Į duomenų teikimo ,,protokolą” jie du kartus per savaitę fotografuoja ir žymi lapų spalvos keitimosi eigą, o specialios programos pagalba mato savojo medžio spalvos pasikeitimo animaciją.