Pirmieji sąmoningi pradinukų žingsniai į IT pasaulį

       Šiuolaikinis pasaulis neįsivaizduojamas be išmaniųjų technologijų. Jų tikslingas panaudojimas, integravimas ugdymo procese praturtina ir praplečia mokinių ugdymo(si) galimybes. Birštono gimnazijoje mokiniai su technologijomis pradedami supažindinti nuo pirmos klasės, kadangi siekiame, kad jie išmoktų naudotis technologijomis ne tik žaidimo tikslais, bet ir norėdami kažką sukurti, išspręsti kilusią problemą ir pan.

          2017-2018 m. Birštono gimnazija dalyvavo respublikiniame projekte „Informatika pradiniame ugdyme“, kurio metu buvo išbandoma mokomoji medžiaga, dalijamasi gerąją patirtimi apie informatikos integravimo galimybes pradinėse klasėse. Šio projekto eigoje  mokykla gavo dvylika „Blue-Bot“ ir „Bee-Bot“ robotukų-bitučių, kurios žaismingai, kūrybingai naudojamos pamokų metu ne tik paįvairina ugdymą, bet taip pat ir padeda vaikams mokytis programavimo pagrindų.

             Nuolat besikeičiantis ir tobulėjantis pasaulis, skatina tobulėti ir mokytojus, drąsiai priimti visus šių dienų iššūkius, domėtis naujovėmis, kelti kvalifikaciją. Iš projekto „Informatika pradiniame ugdyme“ Birštono gimnazijos pradinių klasių mokytojų komanda taip pat gavo 10 nešiojamų kompiuterių, kuriuos dabar sėkmingai panaudoja mokinių ugdymui, skaitmeninės medžiagos ruošimui ir pan. Džiaugiamės, kad trys Birštono gimnazijos pradinių klasių mokytojos Virginija Urbanavičienė, Vilmutė Žiobienė ir Vaida Vasiljevė dalyvauja nuotolinio mokymosi programoje Teachers Lead Tech, kurios tikslas – technologijas naudoti kaip mokymo(si) ir kūrybos įrankį. Šių nuotolinių mokymų metu mokytojos praktikuojasi dirbti su technologiniu įrankiu, ruošti kūrybinius projektus, o vėliau įgytas žinias pritaiko klasėje su savo mokiniais. Technologinę kūrybą apimančios temos labai įdomios ir žaismingos, lengvai integruojamos į įvairius mokomuosius dalykus. Mokytojų teigimu, mokiniams ypatingai patinka kurti, naudojant Scratch programą. Pradėdami nuo nesudėtingų piešimo ar pokalbių kūrimo projektų, mokiniai sparčiai tobulėja, kiekvieną savaitę išbandydami vis naujus dalykus patiria daug kūrybinio džiaugsmo. Tikimės, kad tai dalį jų motyvuos ateityje domėtis programavimu. Žinoma, norėtųsi, kad tokių vaikų būtų kuo daugiau. Apie tai svajoja ir Birštono gimnazijos IT mokytojos, kurių teigimu, didžioji dalis mokinių vis dar „bijo“ programavimo keliamų iššūkių: sunkaus, tačiau įdomaus darbo, logikos reikalaujančių algoritmų kūrimo. Galbūt kaip tik ankstyvoji pažintis su Scratch juos nuteiks drąsiai rinktis programavimo kryptį.

Birštono gimnazijos pradinių klasių mokytojų metodinės grupės pirmininkė  V.Vasiljevė