Tūkstantmečio mokyklos I

Birštono ir Prienų savivaldybių matematikos mokytojų susitikimas

Šokio terapijos kūrybinės dirbtuvės

        Vykdant Tūkstantmečio mokyklų programos projektą spalio 21–25 dienomis Birštono gimnazijoje vyko šokio terapijos kūrybinės dirbtuvės, kurias vedė Šeiko šokio teatro komanda. Kūrybinėse veiklose dalyvavo virš 400 mokinių, mokytojų ir mokinių tėvų. Mokiniai ir mokytojai per šokį ir judesio terapiją ugdė savęs pažinimą, pasitikėjimą savimi, gebėjimą įveikti paaugliams kylančias baimes ir nerimą. Šokio pagalba buvo bandoma išmokti tinkamai apibrėžti savo asmeninę erdvę, sustiprinti savivertę bei pagerinti emocinę ir fizinę savijautą. Mokydamiesi sąmoningai derinti mintis, jausmus ir veiksmus, mokiniai kartu mokėsi išlaisvinti savo kūrybingumą. Kūrybinių veiklų metu mokiniai turėjo ne tik unikalią galimybę pažinti šiuolaikinį šokį, bet ir kartu sukurti šokio performansą INSANE.

Tūkstantmečio mokyklos


Stažuotė Lenkijoje

            Birštono gimnazijos pedagogai įgyvendinant Tūkstantmečio mokyklų programos Birštono savivaldybės pažangos plano priemonę „Kolegialus susitarimais grįstas mokyklos bendruomenės mokymasis, siekiant pokyčių visose TŪM programos srityse“ birželio 26–28 d. dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo stažuotėje Varšuvoje. Stažuotės tikslas – mokyklos bendruomenės kompetencijų ugdymas, nukreiptas į pokyčių iniciavimą lyderystės, kultūrinio ugdymo, įtraukiojo ugdymo ir STEAM srityse.         

           Stažuotės metu trijų mokyklų atstovai pristatė savo ugdymo įstaigų mokymo ir mokymosi lyderystės geruosius pavyzdžius, kiek skiria dėmesio individualiems mokinių poreikiams, kaip padeda spręsti mokymosi ir socialinius sunkumus, partnerystę su socialiniais partneriais ir bendradarbiavimą su tėvais. Stažuotės metu vyko edukacinės veiklos Nacionaliniame etnografiniame muziejuje, nacionalinėje galerijoje. Technologijų centre ne tik buvo galimybė susipažinti kaip ši pirmoji erdvė Lenkijoje, siūlanti tardisciplininius edukacinius užsiėmimus pagal STEAM metodiką vaikams, paaugliams ir suaugusiems, sudaro sąlygas verslo sąsajoms su naujomis technologijomis. Edukacijų metu mokytojai turėjo galimybę patys išbandyti kai kurias inovatyvias veiklas. Stažuotės laikas Koperniko mokslo muziejuje leido suprasti kaip sėkmingai galima derinti STEAM ir kultūrinio ugdymo veiklų organizavimą.

Kartu su Tūkstantmečio mokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos NextGenerationEU lėšomis
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra


Didėja Visos dienos mokyklą lankančių mokinių skaičius

                      Šiais mokslo metais Birštono gimnazijoje toliau veiklą tęsia Visos dienos mokykla,  suteikianti galimybę pradinių klasių mokiniams prasmingai leisti laiką po pamokų. Šiuo metu Visos dienos mokyklos veiklose dalyvauja 88 mokiniai. Mokiniams sudarytos sąlygos ne tik pailsėti po pamokų ir paruošti namų darbus, bet dalyvauti mokykloje vykstančiuose renginiuose, išreikšti savo meninius gebėjimus piešiant, darant įvairius darbelius, konstruojant ar kitaip su bendraamžiais turiningai leidžiant laiką. Mokiniams ypač patinka patyriminės ir STEAM veiklos. Visos dienos mokyklos veiklas koordinuoja pagal TŪM programą finansuojamas Visos dienos mokyklos koordinatorius.

Kartu su Tūkstantmečio mokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos NextGenerationEU lėšomis
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra


Švietimo ateities kūrėjai: savivaldybių iniciatyvos

         Aktualiausios švietimo temos, Lietuvos savivaldybių sėkmės istorijos ir ateities perspektyvos – visa tai  paskutinę rugsėjo popietę Vilniaus pilaitės gimnazijoje vykusiame švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) tarpinių rezultatų pristatymo renginyje „Švietimo ateities kūrėjai: savivaldybių iniciatyvos”.
        Sėkmės istorijomis dalinosi šešių TŪM savivaldybių atstovai, o apie tai, kaip nepasiduoti iššūkių pilname kelyje, pasakojo Lietuvos irkluotoja, olimpietė Viktorija Senkutė.
        Renginyje dalyvavo ir Birštono savivaldybės TŪM projekto atstovai: Birštono gimnazijos direktorius Alvydas Urbanavičius ir projekto koordinatorė Rasa Norvilienė.

Visa informacija apie renginį, jo tikslus, veiklas:
https://tukstantmeciomokyklos.lt/naujienos/tukstantmecio-mokyklu-programa-ipusejo-pasidziaugta-tarpiniais-rezultatais/

Kartu su Tūkstantmečio mokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos NextGenerationEU lėšomis
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra


Projektas „Tūkstantmečio mokyklos I“

Projekto Nr. 10-011-P-0001
Projekto trukmė 2023 m. gegužės 11 d. – 2025 m. birželio 30 d.
Projekto vertė 113 376 623,67 Eur
Finansavimo suma 112 705 422,13 Eur

Projekto aprašymas

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos I“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Projekto tikslas – sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo (-si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti Lietuvos savivaldybėse. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 22 Lietuvos savivaldybėse ir 93 mokyklose (TŪM programos I srautas).

Projekto veiklos:

1)  mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;
2)  infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;
3)  mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;
4)  konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;
5)  projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.

Projekto tikslinės grupės – bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.

Birštono savivaldybė ir Birštono gimnazija yra projekto partnerės ir numato įgyvendinti 1-3 punkte numatytas veiklas. Švietimo pažangos plane numatytos veiklos: laboratorijos gamtos mokslų mokymui(si) įrengimas ir veiklų vykdymas joje, mokyklinio autobuso (elektrobuso) įsigijimas, Visos dienos mokyklos veikla ir visos dienos mokyklos pedagogo etato įsteigimas, programos „Tyrimo menas“ įgyvendinimas – lauko edukacinės tyrinėjimų erdvės kūrimas, visų bendruomenės narių dalyvavimas įrengimo procese, ugdymo proceso skaitmenizavimas, interaktyvios įrangos, priemonių, programos matematikos, gamtos ir socialinių mokslų mokymui(si) įsigijimas, gamtos mokslų rinkinių įsigijimas, mokinių loginio mąstymo ir patyriminio savivaldaus ugdymo(si) gebėjimų ugdymo ir tobulinimo programos „Robotai mūsų draugai“ parengimas ir įgyvendinimas, laisvalaikio erdvių įrengimas, kolegialus, susitarimais grįstas, mokyklos bendruomenės  mokymasis, siekiant pokyčių visose TŪM programos srityse, mokyklos bendruomenės stiprinimas, bendruomenės kultūrinių kompetencijų ugdymas, mokyklos sociokultūrinio konteksto formavimasis ir kūrimas, kultūrinių veiklų organizavimas mokykloje pasitelkiant profesionalius menininkus ir atlikėjus ir kt.

Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4–5 punkte).

Siekiami rezultatai

  • Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
  • Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
  • Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;
  • Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;
  • Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų.

Įgyvendinamas pažangos plano veiklas planuojama pasiekti bei pamatuoti ir šiais Birštono savivaldybės suplanuotais rodikliais:

  • Gamtos mokslų pamokų, vykusių įrengtoje gamtos mokslų laboratorijoje, dalis (proc.);
  • Mokinių, lankančių „Visos dienos mokyklą“, dalis nuo viso mokinių skaičiaus (proc.);
  • Savivaldos institucijų, veikiančių mokykloje ir savivaldybėje (pvz: tokių kaip Jaunimo reikalų taryba), inicijuojamose veiklose dalyvaujančių mokyklos bendruomenės narių dalis (proc.);
  • Parengtų ir įgyvendintų grįstų tinklaveika kultūrinio ugdymo projektų, skaičius.

TŪM organizatorių ir Birštono savivaldybės  informacija