Birštono gimnazijos mokiniai lankėsi istoriją liudijančiame Berlyne

          Vėl pavasaris, vėl Birštono gimnazijos kelionių entuziastai traukia iš palėpių lagaminus ir taisosi skrydžiui paruoštų sparnų plunksnas. Šįkart kompaso rodyklė parodė Vidurio Europos kryptį – Vokietiją ir sostinę Berlyną. Vokietija – didžiausia pagal gyventojų skaičių Europos šalis (~83,15 mln. gyv.), susidedanti iš 16 federacinių žemių. Kaip jau įprasta, keliavome ne tik, kad praplėstume savo ir pasaulio ribas, pažintume daugiau skonių, pamatytume daugiau spalvų, architektūros ar peizažo stebuklų, bet kelionės metu mokiniai turėjo atlikti ir konkrečias praktines užduotis. Šios kelionės metu tyrė vizualinę taršą, jos rūšis bei intensyvumą: fotografavo taršos lokaciją, atliko statistinius skaičiavimus, analizavo. Kelionės įspūdžiai liko užfiksuoti fotografijose, linksmose, įdomiose ar pamokančiose istorijose.

 

       Kelionė prasidėjo ankstų ketvirtadienio balandžio 11 rytą. Visi 5 val. sulipome į autobusą ir pradėjome visus metus lauktą kelionę. Vieni miegojo, kiti šnekučiavosi tarpusavy. Po kiek laiko pagaliau įvažiavome į Lenkiją. Sustojome degalinėje prie McDonald’s. Buvo ankstus rytas, tai net nepastebėjome, kokį miestelį privažiavome. Pamankštinome kojas ir pavalgėme pusryčius. Pirmosios kelionės dienos tikslas – Lenkijos miestas Gnieznas. Gniezno pradžia – 8 a. Šis miestas pirmoji Lenkijos sostinė, o iki 1320 m. Lenkijos karalių karūnavimo vieta. Nuo 1000 m. Gniezno arkivyskupijos metropolijos – bažnyčios provincijos, kuriai 14 – 19 a. priklausė ir Lietuvos vyskupijos, – centras. Aplankėme Gniezno gotikinę katedrą, pastatytą XIV–XV a. Tai Švenčiausios Mergelės Marijos Ėmimo į dangų katedra, statyta 1342–1528 m. ant 11 a. romaninės bažnyčios pamatų, perstatyta baroko stiliumi. Taip pat pasivaikščiojome po Gniezną, pasigrožėjome gamta, pasėdėjome prie ežero. Kiti vaikai panoro paragauti lenkiškų kebabų ir sakė, kad jie buvo skaniausi pasaulyje. Na, dėl skonio nesiginčijama. Po to pajudėjome savo viešbučio link. Važiavom ilgai, bet galų gale vakarop pagaliau atvykome į viešbutį ir įsikūrėme savo kambariuose. Mūsų viešbutis buvo Vokietijos pasienyje. Miestelis įsikūręs prie Oderio upės, kuri skyrė Lenkiją ir Vokietiją. Buvome labai pavargę, tad pavakarieniavome ir nedelsdami nuėjome miegoti. Štai tokia buvo mūsų pirmoji kelionės diena.

         

       Antrą kelionės dieną keliavome į Sanssouci parką su rūmais. Patekę į sodus pirmiausia išvydome įspūdingo dydžio malūną bei stulbinančio dydžio architektūros pastatus. Labiausiai mus sužavėjo įdomūs ir unikalūs šiltnamiai, kuriuose buvo auginamos figos. Rūmus supo gėlynai ir keletas neįprastų medžių – platanų. Soduose labai daug vaikščiojome ir dėl to visi buvome ganėtinai išalkę. Šiek tiek vėliau pasidomėjome Vokietijos tragiška praeitimi. Mes aplankėme Hitlerio buvusi bunkerį, kuriame jis nusižudė, vėliau tas bunkeris buvo susprogdintas. Gana ironiška, kad ten dabartiniu metu yra įkurta automobilių stovėjimo aikštelė. Netoliese taip pat buvo memorialas, skirtas pagerbti ir priminti žmonijai sunkią žydų praeitį. Iš tiesų šio memorialo idėja sukrečianti – memorialas buvo sudarytas iš didelių, nelygių akmens luitų, kurie simbolizavo kiekviename žydų žingsnyje gresiantį pavojų, tarsi jie vaikščiotų ant nestabilios žemės. Vėliau nuėjome pamatyti įžymiuosius Brandenburgo vartus, pro kurių centrinį įėjimą galėjo pravažiuoti tik Prūsijos karalius ir Vokietijos Imperatorius. Šią dieną užbaigėme pasivaikščiodami po įvairiausias Berlyno gatves. Mus nustebino Vokietijos pastatų architektūra. Pastatuose galima buvo pastebėti daug įvairių Graikijos architektūros detalių, pavyzdžiui, didelės kolonos ir trikampiai stogai. Mūsų manymu, tokia Vokietijos architektūra skiriasi nuo kitų Europos šalių. Mieste mes pastebėjome ir susipažinome su įvairiomis kultūromis bei jų įvairove.

     

          Šeštadienio rytą nuvykome iki istorinės Berlyno sienos, dalijančios per pusę Vakarų ir Rytų pasaulį. Ši siena buvo pastatyta 1961 metais. Sunku patikėti, bet ji atsirado per naktį ir padalijo pusiau ne tik gatves, miestą, bet ir žmonių gyvenimus. Ši siena mena daugybę tragiškų istorijų, mirčių ir netekčių. Vėliau vykome į Vokietijos technikos muziejų, kuriame apžiūrėjome gausybę eksponatų nuo tekstilės pradžios, cukraus gamybos iki aviacijos technikos bei automobilių pramonės pasiekimų. Tuomet apsilankėme Berlyno katedroje bei šalia jos šurmuliavusioje mugėje, pasimėgavome puikiu oru ir šilta saule Lustgarten parke šalia katedros. Po to turėjome nemažai laisvo laiko pasivaikščiojimui po miestą: mėgavomės laisve, tolerantiška ir veržlia Europos didmiesčio dvasia būti tokiam, koks esi, vaišinomės vokiškomis dešrelėmis, beigeliais (tradiciniais žydiškais riestainiais), pirkome suvenyrus ir lauktuves.

        Norime nuoširdžiai padėkoti mokytojoms Daivai Dabrišienei, Vytautei Kurtovienei, Ivetai Montvydienei, Astai Simanaitienei ir gidui Arvydui Lekavičius už jų pastangas, rūpestingumą, įvairias ir įdomias istorijas.

Birštono gimnazijos mokiniai


 

Dalyvavo respublikinio anglų k. konkurso finale

Balandžio 12-13 d. Birštono gimnazijos Ib klasės mokinė Elija Aleknaitė dalyvavo respublikiniame anglų k. 9-10 klasių konkurso finale Palangoje. Konkurse varžėsi 80 dalyvių iš visos Lietuvos. Nors prizinės vietos nelaimėjo, Elija puikiai atstovavo gimnaziją, garsino Birštoną ir įgijo naujos patirties. Ji buvo apdovanota organizatorių įsteigtais prizais. Didžiuojamės!

Mokytoja Kristina Justinavičienė


 

SOS! Ieškau pavasario!

           Ačiū visiems padėjusiems surasti pavasarį.  Užfiksuoti 655 pavasario žingsniai, atkreipiant dėmesį į žiedus, pumpurus, paukščius, peizažus, vabzdžius ir kitus pavasario pranašus. Turime taškų netgi Šiaurės Amerikoje ir Afrikoje. Detaliau žemėlapį su nuotraukomis galite pasižiūrėti naudodamiesi nuoroda žemiau.

https://arcg.is/1mS0iO0  (atidaryti naudojant Map Viewer)

Taip pat pateikiu dešimtuką mokinių, daugiausiai prisidėjusių prie projekto įgyvendinimo. Kviečiu užeiti pas mane į 62 (geografijos) kabinetą.

Geografijos mokytoja Daiva Dabrišienė


 

Dalyvavo konkurse

04-10 d. įvyko dešimtasis „Sidabro vainikėlio” parodos – konkurso uždarymas. Jame dalyvavo 400 mokinių iš visos Lietuvos. Birštono gimnaziją atstovavo Tomas Grybauskas, kuris Dzūkijos apskrityje laimėjo trečiąją vietą. Jis buvo padaręs dvi skulptūras: „Angelas” ir „Mąstytojas”.

 


 

Konkursas „Saugūs kelyje”

           Balandžio 6 – oji yra saugaus eismo diena, tad minint šią dieną ir siekiant ugdyti mokinių saugų elgesį gatvėje, kelyje, šiandien Birštono gimnazijoje vyko Birštono policijos komisariato bendruomenės pareigūnės Mildos Mardosienės organizuotas 1-4 klasių mokinių konkursas „Saugūs kelyje”.

Skaityti daugiau>


 

Pirmos pagalbos mokymai Birštono gimnazijoje

       2024 m. kovo mėnesį Birštono gimnazijos 1-4 klasių mokiniai ruošėsi varžyboms – mokėsi pirmos pagalbos ir atnaujino jau turimas žinias. Mokiniai praktiškai mokėsi kaip:
• įvertinti, ar žmogus sąmoningas, kvėpuoja;
• iškviesti pagalbą;
• padėti springstančiam žmogui;
• tinkamai atlikti krūtinės ląstos paspaudimus ir įpūtimus;
• suteikti pagalbą įgėlimo, įkandimo, nubrozdinimo ar kraujavimo atvejais.
Tikimės, jog šių žinių realybėje panaudoti neprireiks, tačiau jeigu reikėtų, drąsiai patikėtume tai daryti ir 1-4 kl. moksleiviams. Džiaugiamės mokinių aktyvumu, mokytojų ir padėjėjų įsitraukimu į veiklas.
Buvo pravesta 10 užsiėmimų, dalyvavo 203 mokiniai.
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė I. Mieliauskaitė


Interaktyvūs iMO-LEARN kubai

          2024 m. vasario ir kovo mėnesiais kartu su fizinio ugdymo mokytoja Evelina Tamošiūniene Birštono gimnazijos 1-4 kl. ir 5B kl. ugdytiniams organizavome veiklas su interaktyviais kubais.
         Kubų plokštumos yra nevienodos – viena iš jų yra įgaubta, kita išgaubta, 2 tiesios ir 2 nuožulnios – dėl to ir galima atlikti daug ir įvairių veiklų. Šį kartą kubus naudojome fizinio aktyvumo pamokose kaip papildomą judėjimo ir nestandartinių užduočių priemonę.
        Priemonę taikėme norėdamos paskatinti mokinius dirbti komandose ir naudojant judesį daug labiau įsitraukti į veiklas, nes taip jie labiau bendradarbiauja tarpusavyje ir turi galimybę išbandyti savo jėgas nestandartinėse veiklose. Galima džiaugtis vaikų aktyvumu ir mokytojos Evelinos įsitraukimu bendroje veikloje.
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė I. Mieliauskaitė