Neribotų galimybių paslapčių atskleidimas

       Birštono gimnazijos mokytojai pradėjo Erasmus+ projektą “Psichologinės istorijos, veiklų būdai su mokymosi sunkumų turinčiais vaikais.” Laukia nauja patirtis, kitokia nei iki šiolei, nes pradinių klasių mokytojai įsitrauks į metodinės literatūros moksleivių gerovės tematika kūrimą ir testavimą. Projekto komandoje yra Airijos Karališkasis Chirurgų Koledžas, projekto koordinatoriai, Belgijos „Logopsycom” švietimo inovacijų centras, Les Apprimeurs leidykla Paryžiuje, Vakarų Makedonijos pradinio ir vidurinio ugdymo direktoratas Graikijoje ir Airijos katalikiškų pradinių mokyklų vadovų asociacija. Kovo 20-22 dienomis Paryžiuje įvyko įvadinis susirinkimas, kurio metu atidžiai aptarėme šalių partnerių vaidmenis ir atsakomybes.

        Projekto koordinatorė, psichologijos mokslų daktarė Jolanta Bourke, taip pristato mūsų projektą: “Tarp sūkuriuojančių mūsų minčių ir jausmų srovių išryškėja kelrodė šviesa. Tai vadinamoji pozityvioji psichologija, kuri yra kur kas daugiau nei trumpalaikis vėjelis – tai galinga jėga, keičianti mūsų požiūrį į save ir pasaulį. Tai šviesa, nušviečianti kelią į galimybes ir kviečianti mus pasinerti į savo galimybių gelmes.

       Mums, pedagogams, nesvetimas sudėtingas žmogaus prigimties charakteris. Kiekvieną dieną keliaujame po sudėtingą vaikų protų reljefą, veikiami savo patirties ir išankstinių nuostatų. Nors natūralu sutelkti dėmesį į jų iššūkius, kas būtų, jei išdrįstume įžvelgti šviesiąją pusę?

       Pozityvioji psichologija suteikia mums tokią galimybę. Ji suteikia galimybę pažvelgti į žmoniją visu jos turtingumu – ne tik kaip į problemų, kurias reikia išspręsti, rinkinį, bet ir kaip į daugybę stiprybių ir dorybių, kurios laukia, kol bus įvertintos. Ji padeda suprasti, ką iš tikrųjų reiškia klestėti ir rasti pasitenkinimą bei pilnatvę savo gyvenime.

       Pozityvioji psichologija nagrinėja tokias temas kaip viltis, optimizmas, įsitraukimas ir aistra. Ji padeda mums subalansuoti gyvenimo pakilimus ir nuosmukius. Tai padeda vaikams susidoroti su sunkumais ir moko juos gyventi prasmingą gyvenimą.

       Tačiau pozityvioji psichologija nėra vien tik geros nuotaikos filosofija – tai mokslas, paremtas dešimtmečius trukusiais tyrimais. Joje puoselėjamas žmogaus potencialas, tyrinėjami procesai, lemiantys mūsų gerovę, ir atskleidžiamos veiksmingos jos ugdymo strategijos. Tai daugiau nei tik rūpinimasis savimi; tai reiškia, kad reikia puoselėti mąstyseną, pagrįstą ketinimais ir tikslais.

      Mūsų projektas „PsyTales” (psichologinės istorijos) – tai ne tik dar vienas istorijų rinkinys, bet ir unikalūs vartai į psichologinių tyrinėjimų ir augimo pasaulį. Mes keičiame situaciją, kurioje dažnai dominuoja diskusijos apie liūdesį, pyktį ir baimę. Apšviesdami tokias emocijas kaip baimė ir nuostaba, kviečiame vaikus tyrinėti visą žmogiškosios patirties spektrą. Mes metame iššūkį konvencijoms, peržengdami tradicinės išminties ribas, kad atskleistume naujas įžvalgas ir galimybes, galinčias pakeisti jų gyvenimą.

       Mūsų projekto „PsyTales” misija – ne tik pasakoti istorijas, bet ir įgalinti. Savo pasakomis mes diegiame vaikams aktyvaus dalyvavimo pasaulyje jausmą, ugdome kritinio mąstymo įgūdžius ir skatiname juos priimti gyvenimo sudėtingumą. Mūsų pasakos ne tik supažindina vaikus su šiomis sąvokomis ir suteikia jiems įrankių, kad jie galėtų išnaudoti savo didybės potencialą. Kiekvienas mūsų projekto aspektas yra kruopščiai pagrįstas moksliniais tyrimais, todėl mūsų kelionė pozityvumo link yra tvirtai pagrįsta įrodymais.

       Taigi, prisijunkite prie mūsų ir leiskitės į šį nuotykį – kelionę, kuri šlovina kiekviename iš mūsų slypintį gėrį ir įgalina mus tapti geriausiomis savo pačių versijomis, pasitelkiant „PsyTales”. Drauge atskleiskime paslaptis, padėsiančias atrasti džiaugsmą, tikslą ir begalines galimybes.”

     Tikimės sėkmingo bendradarbiavimo ir įdomaus kūrybinio proceso.

Birutė Sinkevičienė, Birštono gimnazijos anglų kalbos mokytoja